מה חשוב לאכול בהריון?

מה חשוב לאכול בהריון?

הריון זו תקופה מיוחדת אשר מצריכה שימת לב רבה לתחזוקה נכונה של הגוף שלנו. בין אם את
מקפידה תמיד על תזונה נכונה ומאוזנת, ובין אם לא – בחודשים אלו יש לך אחריות כפולה, ואת
אחראית על החיים של עצמך ועל החיים שמתרקמים בתוכך. ולכן את לא יכולה לזלזל בעניין, אלא
חייבת לדאוג לתזונה הולמת שתכלול את כל אבות המזון וכל מה שהגוף שלך צריך בחודשים אלו.
את אמנם עייפה וחלשה, ובאמת שאין לך אנרגיה כדי לטרוח במטבח בהכנת האוכל. אבל חשוב
למצוא פתרונות ולספק לעצמך ארוחות מזינות ובריאות.
מה שצריך לאכול
כלל ראשון – לפני הכול חובה לנפץ את המיתוס שאישה בהריון צריכה לאכול עבור שניים. זה לא נכון!
כמויות האוכל לא צריכות לגדול בשל ההיריון. כל קילו מיותר שאת מעלה בהריון יהווה אתגר להורדה
לאחר הלידה. לכן אל תתפתי לאכול כמויות גדולות של מזון, ובוודאי שלא אוכל לא מזין.
כלל שני – כל חלק בהריון מעמיד אותך מול מציאות אחרת. בתחילה את עשויה להתמודד עם
בחילות, בשליש האחרון הצרבות עשויות להטריף את דעתך. לכן חשוב למצוא פתרון מתאים לכל
חלק בהיריון. ככלל לרוב יומלץ על מספר ארוחות קטנות במקום שלוש ארוחות גדולות. תכנני לך
חמש ארוחות ביום אשר כל אחת מהן מכילה את אבות המזון ומספקת לגופך את כל המרכיבים
הנחוצים.
כלל שלישי – במהלך ההיריון והלידה הגוף מאבד ברזל. ולכן חשוב מאוד לצרוך מאכלים עתירי ברזל.
ירקות שונים כמו חסה, בשר הודו אדום ועוד. כמו כן במרבית המקרים יומלץ על צריכה של ברזל
כתוסף תזונה.
כלל רביעי – החלבונים שאת אוכלת חשובים עד מאוד. ולכן חשוב להרבות בצריכת חלבונים מן החי
ומן הצומח – דגים מבושלים או אפויים, בשר ועופות, מוצרי חלב, קטניות ועוד. החלבונים מהווים
מרכיב חשוב ביותר ויש לשים לב כי את אוכלת כמות מספקת של חלבונים.
כלל חמישי – אוכל שומני או מטוגן עלול לגרום לצרבות. כך גם באשר לאוכל מתובל מידי. לכן
ההמלצה היא לאכול מזון איכותי מתובל בעדינות.

תוכלו למצוא עוד רעיונות גם באתרים מסוג פורטל הריון.

כתוב/כתבי תגובה