ניתוח בקע

מה חשוב לדעת לפני ניתוח בקע?

ניתוח בקע נחשב לטיפול כירורגי פשוט ונפוץ למדי, הוא מוכר בקרב תינוקות, ילדים וגם בקרב מבוגרים. אם כי תמיד חשוב לזכור שטיפול רפואי מחייב התייחסות נאותה. אי אפשר להזמין תור ולנתח בלי לערוך בירור יסודי ומקיף על הנושא. הנה לנו מספר נקודות שצריך לשים לב אליהן לפני ניתוח בקע.

מה צריך לדעת לפני ניתוח בקע?

  • ניתוח בבקע מתבצע במקרה בו זוהה בקע בגוף. לרוב הבקע נפוץ במפשעה או באזור הטבור. יש מקרים בהם מגלים נפיחות או מראה לא תקין באזור המדובר, במקרים אחרים גורם רפואי מזהה את הדבר ומפנה לטיפול מתאים.
  • הניתוח עצמו יתבצע על ידי כירורג מוסמך שלו מיומנות וניסיון בניתוחי בקע. כמובן שבחירת המנתח תיקח בחשבון ניסיון ומיומנות בביצוע פעולות כירורגיות מען אלו.
  • יש שיטות שונות לניתוחי בקע. באופן כללי השיטה תיבחר בהתאם לסוג הבקע, לגיל המנותח, למיקום של הבקע ולפרטים נוספים. אם כי יש מקרים מסוימים בהם מטופלים יחפשו פתרונות טיפוליים טובים וקלים יותר במידה והם חוו בעבר טיפולי בקע או תיקוני בקע שלא צלחו.
  • הגישה הזעיר פולשנית מאפשרת כיום לבצע ניתוחי בקע פשוטים ומהירים יותר כמו גם בתחום ניתוח אאג . זאת באמצעות הגישה הלפרוסקופית אשר מאפשרת לטפל בבקע ולתקן אותו בלי חתך גדול ומשמעותי מידי. אם כי לא לכל בקע הוא יתאים. נכון לבדוק ולברר לפני ביצוע הטיפול האם ניתן לתקן את הבקע בגישה זו.
  • בהתאם לגודל של הבקע שוקל הגורם הרפואי את הצורך ברשת. במקרים בהם מדובר על בקע נרחב שאין די בתפר כדי לאחות אותו, יהיה צורך לשלב רשת בפרוצדורה הניתוחית. הרשת מקובעת במקום בעזרת סיכות ניתוחיות ומספקת את היציבות הרצויה לשרירים המטופלים.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

אולי יעניין אתכם:

פתרונות חדשניים למטבחים קטנים

מטבחים קטנים מציגים סט ייחודי של אתגרים בכל הנוגע לעיצוב ופונקציונליות. עם זאת, כמומחה מוביל באופטימיזציה של מטבחים, גיליתי מספר חלופות חדשניות שיכולות למקסם את

קרא עוד »