שיטת emdr

10 דברים שלא ידעתם על שיטת emdr

שיטה זו נחשבת לאחת היעילות והפשוטות יחסית, שמצליחה להביא להישגים רבים כל מי שרוצה להתמודד עם טראומות, דיכאון, חרדות ומשברים שונים.

יש כמה עובדות שכדאי לדעת על שיטה זו שיסייעו לכם להחליט אם להתנסות בה:

  1. שיטת EMDR הומצאה בסוף שנות השמונים על ידי ד"ר פרנסים שפירו שהגיעה לזה במקרה מתוך התנסות אישית והתבוננות בתגובות שלה, והיא גם ניסתה להכניס את השיטה לישראל אבל רק אחרי כן הגיעה איתה לארה"ב.
  2. השיטה עובדת על ידי גירוי הגוף לעבד את המידע מחדש על ידי העלאת הטראומה וגירוי הגוף להגיב בתנועות עיניים עד שיעובד כל המידע, והפעם ללא הבהלה והפחד שנגרמו אז, תוך כדי דיאלוג עם המטפל כדי לבדוק את מצב המטופל והתמונה שעולה בו.
  3. השיטה מחברת בין התגובה הנוירולוגית של המטופל להקהיה לבין מה שמגרה אותו לכך ולעיבוד המידע.
  4. השיטה החלה במקור בחקר תנועות העיניים והקשר שלהן להטמעת מידע בשיטות חושיות בגוף ובמוח, ורק אחר כך נוספות לה שיטות גרייה אחרות כמו צלילים ומגע קל בצדי הגוף.
  5. אפשר להציע אותה לנפגעי טראומה שסובלים מתסמונת פוסט טראומטית במצבי לחימה ופיגועים ואפשר גם להציע אותה למי שסבל טראומה לא ביטחונית, אלא במצבי חיים אחרים.
  6. השיטה מתאימה גם למי שלוקה בדיכאון או בסטרס וחרדות והיא אחת הדרכים להתמודד עם תגובות גוף קיצוניות דווקא בגלל זה.
  7. היא מתאימה מאוד גם לציבור הדתי משום שהיא כוללת מינימום מגע, אם בכלל, למי שמקפיד על כך.
  8. השיטה היא אחת מהשיטות הקוגניטיביות ההתנהגותיות המוכרות היום.
  9. השיטה הוכחה כמוצלחת ובעלת הישגים בהחלשת התסמונת הפוסט טראומטית עד היעלמה לגמרי.
  10.  השיטה נחשבת לקצרת מועד ולכן ממוקדת ועניינית, למעט מקרים שדורשים טיפול ממושך מעט יותר.

    > בדקו פסיכולוגים בירושלים אשר מטפלים בשיטה ויוכלו לסייע לכם להיפטר מהכאב.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

אולי יעניין אתכם:

אימון כושר אישי
נופש ופנאי
miko

אימון כושר אישי

אתה יודע, אני לא חשבתי בחיים שזה בדיוק מה שאני זקוק לו! כל כך הרבה לפניך ניסו והציעו לי –  כי תכלס, כל כך הרבה

קרא עוד »