דיאטה ים תיכונית

מהי דיאטה ים תיכונית?

דיאטה ים תיכונית מיוחסת להרגלי תזונה יומיומיים שאנשים המתגוררים באזור הים התיכון אימצו לעצמם, זאת כתוצאה מקלות ההשגה של מרכיבים וחומרי גלם להכנת מאכלים ומזונות הנכללים בתפריט היומיומי של כל אדם ומשפחה. משום כך דיאטה ים תיכונית כוללת בין השאר צריכה גבוהה של ירקות ופירות טריים בכל יום, מינימום צריכה של מזונות מעובדים ומתועשים כמו חטיפים, צריכה גדולה של שמן זית וכן מזונות מהצומח כמו קטניות, אורז אגוזים וכו' וגם צריכה מתונה של מזונות מן החי כמו דגים, עוף ובשר.

דיאטה ים תיכונית – למי היא מומלצת?

לפי הרגלי התזונה של הדיאטה הים התיכונית צריכת המזון היא מזינה ועשירה במרכיבים חיוניים לגוף, ולכן ההמלצה היא להיצמד לתפריט דיאטה זה כדי לשמור על משקל גוף תקין וכן גם למנוע מחלות. לכן אנשים הסובלים מסוכרת ו/או יתר לחץ דם יוכלו להפחית את הסיכון למחלות באמצעות אימוץ הרגלי תזונה אלו, וכך גם לקבל את האפשרות להקפיד על תזונה יומיומית שהיא מאוזנת ובריאה לחיים.

האם יש חסרונות בדיאטה ים תיכונית?

יחד עם היתרונות של צריכת מזונות מזינים ובריאים במסגרת דיאטה ים תיכונית, קיים גם חיסרון משמעותי לסוג דיאטה זו העשוי לגרום להשמנה בקרב אנשים מסוימים. כיוון שהמרכיבים העיקריים של דיאטה זו מכילים שומנים בכמות גבוהה, אנשים שאינם מצליחים לאזן נכון בין מרכיבי המזונות עשויים לצרוך כמות גדולה יותר של שומן שישפיע לטווח הארוך על ערכי השומן בגופן וכך לעלייה במשקל.

כדי להצליח לשלוט על איזון נכון בין כל רכיבי המזונות של דיאטה זו, מומלץ להיעזר בייעוץ מקצועי של דיאטן שהו גם שף ומתמחה בהכנה של ארוחות בריאות לדיאטה, בהתאמה אישית לכל מזמין.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

אולי יעניין אתכם: