איך לפענח שפת גוף?

התקשורת המילולית שלנו תופסת רק 7% מיכולתנו לתקשר עם הסביבה ואת ב-93% תופסת התקשורת הבלתי מילולית. נתון זה שמתוקף מחקרית מסביר את החשיבות של שפת הגוף ואת הצורך לדעת ולהבין איך לפענח שפת גוף.

השפה הראשונית

כשחושבים על כך, יכולת הדיבור נרכשת בגיל כמה חודשים בביטוי הברות, ורק לקראת גיל שנה בביטוי משפטים שלמים. עד אז התקשורת תינוקות מתקשרים באמצעות רגשות והבעות כמו בכי, צחוק וכדומה. גם כהורים, על אף שאנו מדברים עם התינוקות שלנו, כאשר אנו רוצים שהם יבינו את דברינו אנו מתווכים את הדברים באמצעות מחוות גופניות כמו חיבוק, הנעה שלילית של האצבע המורה או הבעות פנים. 

למעשה היכולת לפענח את שפת הגוף מוטמעת בנו עוד מינקות והמעבר לשפה המילולית אולי השכיח אותה מעט אך לא העלים אותה לגמרי. זו בדיוק אותה שפה שגורמת לנו לזהות ולהבין מתי מרגיש לנו נעים עם מישהו, מתי מישהו במצוקה, מתי עדיף שנתרחק ממישהו, וכל זה גם כשלא נאמרו מילים כלל. 

שפה אוניברסלית

אנשים שונים אלו מאלו וישנם ניואנסים קטנים בשפת הגוף שאופייניים לאדם אחד ולא לאחר. היכרות עקבית עם האדם האחר תלמד אותנו תוך כדי תנועה לזהות גם ניואנסים אלו. אולם, לצד זה, עדיין קיימים סימנים אוניברסליים שאופייניים לכל בני האדם, באמצעותם מועברים מסרים באופן מתמיד. 

פענוח שפת גוף כבסיס להצלחה

חלק גדול מהמסרים אנו יודעים לפענח משום שכאמור, הם מוטמעים גם בנו, ואילו את המסרים הסמויים יותר ניתן ללמוד. מדובר בתורה שלמה שיכולה למלא בקלות אולמות כנסים בתל אביב, כיוון שהיא בוחנת כל ניואנס הקשור באופן התנועה, ההבעה וההרגשה שלנו. אנשים שהעמיקו וחקרו בשאלה איך לפענח שפת גוף הצליחו למקסם הצלחות בחייהם ואפילו לנבא אותן.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

אולי יעניין אתכם: