תחביבים

בחתירתך לחיים מאוזנים, הזנחת את התחביבים שלך? כילדים, אנחנו מומחים במציאת תחביבים. אנחנו עושים ספורט, לוקחים שיעורי ריקוד ומוזיקה, קורס פיסול אוספים דמויות פעולה ומבלים את ימינו בלימוד הכל, משפות ועד לחנות עץ. אבל איפשהו בדרך לבגרות, אנחנו מפסיקים לנסות דברים חדשים ומבזבזים פחות זמן על תחומי העניין שלנו שאינם בקריירה. זה לא מאוחר מדי. השתמש במדריך זה כדי לקבל השראה, לעורר את תחומי העניין שלך ולעקוב אחר התשוקה שלך לתחביב חדש.

בואו נתחיל עם קצת מדע. גוף גדול של מחקרים מצביע על כך שהאופן שבו אתה מבלה את שעות הפנאי חשוב לבריאות שלך, ושהתחביבים שלך טובים לך במובנים רבים.

בשנת 2010 פרסם צוות חוקרים מאוניברסיטאות בקנזס, פיטסבורג וטקסס תוצאות של ארבעה מחקרים גדולים עם סך של 1,399 משתתפים, כולל גברים ונשים עם בעיות בריאות שונות. החוקרים פיתחו סולם שנקרא מבחן הפעילויות הנאה של פיטסבורג כדי למדוד את ההשפעה של תחביבים ועיסוקי פנאי על הבריאות הכללית.

להלן הממצאים

בריאות גופנית טובה יותר. אנשים שקיבלו ציון גבוה יותר במבחן הפעילויות המהנות היו בעלי מדד מסת גוף נמוך יותר, מותניים קטנות יותר, לחץ דם נמוך יותר, הורמוני לחץ נמוכים יותר ותפקוד גופני כללי טוב יותר. אמנם ייתכן שאנשים שמתחילים בריאים נוטים יותר לעסוק בתחביבים, אך הממצאים תואמים מחקרים אחרים המראים כי קיום תחביבים ועיסוקי פנאי אחרים קשורים למגוון יתרונות, כולל מחלות פחות חמורות.

יותר שינה. למרות שאתם עשויים לחשוב שתחביב ייקח יותר מדי מזמנכם הפנאי או יקצץ את השינה שלכם, המחקר של פיטסבורג הראה שאנשים שהשקיעו יותר זמן בתחביבים שלהם ישנו טוב יותר.

הורד מתח. גוף גדול של מחקרים מראה שפעילויות פנאי יכולות לסייע בהפחתת מתח. המחקר של פיטסבורג הראה שאנשים שלקחו חלק בהרבה פעילויות מהנות התמודדו טוב יותר עם אירועי חיים מלחיצים. אנשים שקיבלו ציון גבוה במבחן הפעילויות המהנות הראו רמות נמוכות יותר של מצבי רוח שליליים ודיכאון, ועמדות חיוביות גבוהות יותר מאשר עמיתיהם בעלי הניקוד הנמוך.

אושר. אנשים שאמרו שהם השתתפו לעתים קרובות בפעילויות מהנות היו גם סיפוק רב יותר מהחיים והרגישו שלחייהם יש תחושת מטרה ומשמעות גדולה יותר.

עוד חברים. יש לציין, הוצאת זמן רב יותר בתחביבים ובעיסוקי פנאי הייתה קשורה לרשת חברתית גדולה ומגוונת יותר. ואנחנו יודעים שרשת חברתית חזקה היא גורם מפתח בהזדקנות בריאה.

מחפשים תחביבים למבוגרים? הקליקו על הלינק!

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

אולי יעניין אתכם: